ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

 

 

 

14Ο  Δημοτικό Σχολείο  Γλυφάδας

 

 

 

 

 

 

                              Σχολικό  έτος 2023-24

 

 


ΣΧΟΛΕΙΟ

14Ο  12/θέσιο  Δημοτικό   Σχολείο 

Γλυφάδας

Διεύθυνση  Α΄ / θμιας

Δ΄ Αθήνας

 

Κωδικός  Σχολείου

 

9051280

     

 

 

 

 

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου

Γούναρη 216 & Ηφαίστου

Γλυφάδα

Τηλέφωνο

2109620042

 

e-mail

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ιστοσελίδα

http://14dim-glyfad.att.sch.gr

Διευθύντρια  Σχολικής  Μονάδας

ΠΗΓΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΗΥ

Υποδιευθυντής

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΡΑΣ

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων / Κηδεμόνων

ΠΑΝΑΓΟΥΛΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ

 

 

 

 

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) αποτελεί το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν τις προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό  προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες). Επιπλέον αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

 

1. Στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου

Σκοπός του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Σχολείου είναι:

  • Η εξασφάλιση ενός υποστηρικτικού πλαισίου για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κατάλληλου κλίματος για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η διασφάλιση της σωματικής και ψυχικής υγείας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας
  • Η δημιουργία αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2. Λειτουργία του Σχολείου

α. Διδακτικό ωράριο

Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ για το σχολικό έτος   2021-2022 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

  • Πρωινή Ζώνη (για τους μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο ολοήμερο και το έχουν δηλώσει)
    • Υποδοχή των μαθητών/τριών στο σχολείο: 07.00-07:15.
  • Υποχρεωτικό πρόγραμμα
    • Υποδοχή των μαθητών/τριών στο σχολείο: 08.00-08:15
    • Έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου (1η  & 2η ώρα): 08:15  -  09:40
    • 1ο διάλειμμα  από  09:40  -  10:00
    • 2η διδακτική  περίοδος (3η  & 4η ώρα): 10:00  -  11:30
    • 2ο διάλειμμα  από  11:30  -  11:45
    • 5η διδακτική  ώρα: 11:45  -  12:25
    • 3ο διάλειμμα  από  12:25  -  12:35
    • 6η διδακτική  ώρα: 12:35  -  13:15
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος-αποχώρηση μαθητών/τριών: 13:15 (εξάωρο)
  • Ολοήμερο πρόγραμμα (μόνο για τους μαθητές που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο)
    • Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20
    • 1η ώρα Ολοημέρου
    • 1ο διάλειμμα  από  14:00  -  14:15
    • 2η ώρα Ολοημέρου
    • 2ο διάλειμμα  από  15:00  -  15:15
    • 3η ώρα Ολοημέρου
    • Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00.
    • Οι γονείς δηλώνουν με την εγγραφή στο Ολοήμερο την ακριβή ώρα αποχώρησης (δηλ. 15:00 ή 16:00).

β. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών

  • Οι μαθητές/-τριες προσέρχονται εγκαίρως στο σχολείο, μεταξύ 8:00 και 8:15, που χτυπά το κουδούνι για την έναρξη των μαθημάτων. Η πόρτα του σχολείου ανοίγει στις 8:00 και κλείνει αμέσως μετά το χτύπημα του κουδουνιού.
  • Αν κάποιος μαθητής φτάσει στο σχολείο πριν τις 8:00, περιμένει να ανοίξει η πόρτα για να εισέλθει στο σχολείο. Η επίβλεψη των μαθητών που φτάνουν στο σχολείο νωρίτερα από τις 8:00 βαρύνει αποκλειστικά τους γονείς τους.
  • Οι μαθητές εισέρχονται (από την κύρια είσοδο της οδού Ηφαίστου όλες οι τάξεις) στο σχολείο και αποχωρούν από αυτό τηρώντας συγκεκριμένη σειρά/τρόπο αποχώρησης (από την κύρια είσοδο της οδού Ηφαίστου οι τάξεις Δ, Ε, ΣΤ και  από την Κρίτωνος οι τάξεις Α,Β,Γ)
  • H εξώπορτα του σχολείου κλειδώνει και παραμένει κλειδωμένη μέχρι τη λήξη των μαθημάτων (13:15). Αποχώρηση μαθητή πριν τη λήξη των μαθημάτων (π.χ. λόγω αδιαθεσίας) γίνεται μόνο με τη συνοδεία του γονέα ή του κηδεμόνα, ο οποίος παραλαμβάνει το παιδί υπογράφοντας σχετική δήλωση. Σε καμία περίπτωση δε φεύγει μαθητής από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια.
  • Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών το πρωί,  κατά την έναρξη των μαθημάτων, η οποία και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί  έως τις 8:15 για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και κυρίως για την ασφάλεια των μαθητών/τριών.
  • Στον χώρο του σχολείου και για την ασφάλεια των μαθητών παρευρίσκεται αποκλειστικά και μόνο το διδακτικό προσωπικό του σχολείου και οι μαθητές (Π.Δ. 79/2017). Κατά την ώρα προσέλευσης οι γονείς συνοδεύουν τα παιδιά έως την εξώπορτα του σχολείου και κατά την ώρα αποχώρησης (13:15΄) τα περιμένουν στις τρεις εξόδους.
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά τη λήξη των μαθημάτων (πρωινού ή ολοημέρου προγράμματος), βαρύνει αποκλειστικά τον γονέα/κηδεμόνα, που είναι υπεύθυνος για την παραλαβή τους και συνεπώς οφείλει να γνωρίζει το καθημερινό ωράριό τους. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.
  • Μετά τη λήξη του πρωινού προγράμματος (13:15) παραμένουν στο προαύλιο μόνον οι μαθητές του ολοημέρου.
  • Αν το παιδί το παραλαμβάνει κάποιο πρόσωπο διαφορετικό των γονέων του σε τακτική βάση, οι γονείς θα πρέπει να το δηλώσουν με Υπεύθυνη Δήλωση στoν εκπαιδευτικό της τάξης. Αν συμβεί έκτακτα κάποια φορά, ενημερώνουν τον εκπαιδευτικό της τάξης ή το σχολείο τηλεφωνικά.

γ. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Διευθύντριας. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για τυχόν αλλαγές, εφόσον προκύψουν, στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

α. Φοίτηση

  • Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και οι απουσίες καταχωρούνται καθημερινά στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει το σχολικό έργο και την πρόοδο των παιδιών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο Σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά τον νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.
  • Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να σέβονται και να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος, ιδιαίτερα την ώρα έναρξης των μαθημάτων.
  • Οι μαθητές δεν απουσιάζουν από το σχολείο, παρά μόνο για σοβαρούς λόγους. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, ο γονέας ενημερώνει το σχολείο έγκαιρα, ενώ για τις ημέρες της απουσίας του συνιστάται να προσκομίζει στο σχολείο ιατρική βεβαίωση.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, είναι απαραίτητη η προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.).
  • Σύμφωνα με τις διατάξεις της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, προκειμένου να απαλλαγεί ένας μαθητής από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής για λόγους υγείας, πρέπει ο γονέας του να υποβάλει στο Σχολείο, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, αίτηση απαλλαγής με σχετική ιατρική βεβαίωση. Για περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών η υποβολή των δικαιολογητικών πρέπει να γίνεται το συντομότερο δυνατόν.
  • Αλλόθρησκοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στη σειρά τους, όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής. Για απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών ή από τον εκκλησιασμό (όταν έχει προγραμματιστεί) χρειάζεται Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων, που κατατίθεται στη Διευθύντρια έως 21 Σεπτεμβρίου.

 

β. Διαλείμματα

  • Στα διαλείμματα, όλοι οι μαθητές υποχρεωτικά βγαίνουν στο προαύλιο. Κάθε τμήμα κινείται σε διαφορετικό, οριοθετημένο χώρο του προαυλίου προκειμένου να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη διαφορετικών ομάδων. Τις ζεστές ημέρες καλό θα είναι τα παιδιά να έχουν μαζί τα καπέλα τους, καθώς το προαύλιο δεν κατέχει αρκετούς χώρους σκίασης.
  • Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό της τάξης του και εξέρχεται τελευταίος, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.
  • Δεν επιτρέπονται τα ομαδικά παιχνίδια και τα παιχνίδια με μπάλες κάθε είδους με σκοπό να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων, καθώς ο χώρος του σχολείου είναι περιορισμένος και τα παιδιά πολλά.
  • Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στους εσωτερικούς προστατευμένους κοινόχρηστους χώρους που ορίζονται υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών. Κανένας μαθητής/καμία μαθήτρια και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί, να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλειου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του καλό είναι να παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα δάσκαλο του σχολείου.
  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να μπαίνουν στο γραφείο χωρίς σοβαρό λόγο. Για οτιδήποτε προκύψει κατά τη διάρκεια του διαλείμματος πρέπει να απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
  • Στο τέλος κάθε διαλείμματος, οι μαθητές συντάσσονται ανά τάξη στο προαύλιο και περιμένουν τον εκπαιδευτικό της επόμενης διδακτικής ώρας να τους συνοδεύσει στην αίθουσά τους.

 

γ. Σχολική εργασία

  • Οι μαθητές παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία, φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό, τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.
  • Όταν ανατίθεται εργασία για το σπίτι αυτό γίνεται στοχευμένα από τον/την εκπαιδευτικό και αποτελεί συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Οι γονείς επιβλέπουν τις εργασίες των παιδιών στο σπίτι και τα βοηθούν αλλά δε διεκπεραιώνουν τις εργασίες αντί αυτών και φροντίζουν να μην τους προκαλούν άγχος.
  • Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

δ. Συμπεριφορά –Δικαιώματα και Υποχρεώσεις των μαθητών

  • Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς τους εκπαιδευτικούς, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου.
  • Οι μαθητές φροντίζουν για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων του σχολείου και δεν επιτρέπεται να πετάνε σκουπίδια στους σχολικούς χώρους αλλά και έξω από αυτούς.
  • Οι μαθητές ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού κτιρίου και της υλικής περιουσίας του σχολείου.
  • Οι μαθητές για την ασφάλειά τους δεν πρέπει να στηρίζονται και να σκαρφαλώνουν στα κάγκελα του σχολείου, να τρέχουν επάνω στις κερκίδες και να μπαίνουν μέσα στα παρτέρια.
  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια, μπάλες, κάθε είδους πολύτιμα αντικείμενα, κινητά τηλέφωνα, συσκευές αναπαραγωγής εικόνας ή/και ήχου.
  • Οι μαθητές αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
    • Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
    • Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπ/κό τμήματος ή στον εφημερεύοντα εκπ/κό, ανάλογα με την περίσταση.
    • Ενημερώνεται η Διευθύντρια από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό και αν κριθεί αναγκαίο ακολουθεί παρέμβαση της Διευθύντριας.
  • Τα παραπάνω βήματα ακολουθούν και σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς.
  • Οι μαθητές, όταν δανείζονται βιβλία από τη βιβλιοθήκη του σχολείου, φροντίζουν να τα επιστρέφουν την προκαθορισμένη ημερομηνία και σε καλή κατάσταση.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Οι μαθητές επικοινωνούν εφόσον υπάρχει ανάγκη με τους γονείς τους από το τηλέφωνο του σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

 

ε. Παιδαγωγικός Έλεγχος

  • Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπ/κό υπεύθυνο της τάξης, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον ψυχολόγο του Σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον/τη Συντονιστή/στρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.
  • Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού και της προσωπικότητας του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
  • Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.
  • Οποιαδήποτε συμπεριφορά μαθητών/τριών που δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του, αλλά και τις κείμενες διατάξεις.
  • Επιπρόσθετα το σχολείο έρχεται σε επικοινωνία και συνεργάζεται με το Κέντρο Πρόληψης Γλυφάδας και με το 2ο ΚΕΔΑΣΥ. Για τον ίδιο λόγο εφαρμόζονται  προγράμματα φιλαναγνωσίας σχετικά με την ειρηνική συνύπαρξη των μαθητών/τριών, όπως και δράσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αποδοχή, τη δημιουργία συμβολαίου τάξης κ.ά. Μέσα στο ίδιο πλαίσιο οργανώνονται σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες όπως  σχολικές εορτές, παιδαγωγικές επισκέψεις, δράσεις στη βιβλιοθήκη του σχολείου  και  δίνεται ιδιαίτερη μέριμνα και στην ποιότητα του σχολικού χώρου.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

 

 

 

στ. Γονείς και κηδεμόνες

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί τους να μην κάνει αδικαιολόγητες απουσίες και ενημερώνουν το σχολείο για κάθε απουσία εγκαίρως.
  • Είναι υπεύθυνοι για την ατομική υγιεινή και την ευπρεπή εμφάνιση των παιδιών τους.
  • Φροντίζουν για την έγκαιρη προσέλευση και αποχώρηση των παιδιών τους.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνουν τον εκπαιδευτικό της τάξης για καθετί που αφορά τη σωματική ή/και ψυχική υγεία του παιδιού τους και μπορεί να επηρεάσει την παρουσία του στο σχολείο.
  • Οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.
  • Επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και ενημερώνουν άμεσα το Σχολείο για κάθε αλλαγή, ώστε να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλα τα μηνύματα που τους αποστέλλονται ηλεκτρονικά από το Σχολείο και όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά ή/και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα του Σχολείου.
  • Κανένας ενήλικας και για κανένα λόγο δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να εκφοβίζει μαθητή στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει σε σχέση με άλλους μαθητές, θα πρέπει να ενημερώνεται ο/η εκπαιδευτικός της τάξης ή/και η Διευθύντρια του σχολείου, οι οποίοι και είναι οι μοναδικοί αρμόδιοι να το διευθετήσουν μέσα στον σχολικό χώρο.
  • Για την ασφάλεια των μαθητών και για να μη διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, οι γονείς δεν πρέπει να προσεγγίζουν τους μαθητές από τα κάγκελα του σχολείου, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στις εκπαιδευτικές επισκέψεις του σχολείου είναι απαραίτητη η έγκαιρη συμπλήρωση Υπεύθυνης Δήλωσης από τον γονέα/κηδεμόνα του μαθητή.
  • Για κατ’ ιδίαν υποστήριξη μαθητή από τον ψυχολόγο, που συνεργάζεται με το σχολείο μας μία φορά την εβδομάδα, χρειάζεται γραπτή συναίνεση από τον γονέα/κηδεμόνα, αφού προηγουμένως προηγηθεί τηλεφωνική συνεννόηση μαζί του.
  • Είναι σημαντικό να μην παραβλέπεται ότι η εμπιστοσύνη του μαθητή/τριας στο σχολείο ενισχύεται και από την θετική στάση των γονέων προς το σχολείο και τους δασκάλους.

 

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων- Σχολείου

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς των μαθητών και με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

  • Για οποιοδήποτε αίτημά τους (εκτός αν αυτό σχετίζεται με θέματα αρμοδιότητας της Διεύθυνσης, όπως χορήγηση βεβαιώσεων, πιστοποιητικών κλπ), οι γονείς απευθύνονται στον/στην δάσκαλο/α της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση απευθύνονται στη διευθύντρια του Σχολείου.
  • Οι γονείς συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο, αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες και ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις του Σχολείου για κάθε θέμα που αφορά στο παιδί τους.
  • Ενημέρωση γονέων: Οι συναντήσεις για την ενημέρωση Γονέων προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Για την ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων για την πρόοδο των παιδιών, το σχολείο ορίζει ημέρα και ώρα συνεργασίας των εκπαιδευτικών με τους γονείς/κηδεμόνες μια φορά το μήνα, αφού τεθεί σε πλήρη εφαρμογή το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Ενημέρωση Γονέων γίνεται επίσης στο τέλος κάθε τριμήνου με την επίδοση των ελέγχων Προόδου αλλά και εκτάκτως εφόσον ο εκπαιδευτικός της τάξης το κρίνει αναγκαίο.
  • Σε έκτακτες περιπτώσεις η επικοινωνία γονέων/κηδεμόνων – εκπαιδευτικών γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης.
  • Γονείς-εκπρόσωποι Τμημάτων: Κατά το τρέχον σχολικό έτος, όπως και το προηγούμενο, λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας και για τις ανάγκες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, ορίστηκε ένας εθελοντής-γονέας από κάθε τμήμα ως εκπρόσωπος του τμήματος προκειμένου να διαμεσολαβεί (με όποιον πρόσφορο τρόπο συμφωνηθεί μεταξύ των δυο πλευρών) στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων κάθε τμήματος για την επίλυση θεμάτων κυρίως πρακτικής φύσεως που ανέκυπταν λόγω της νέας κατάστασης και εφόσον οι εκπαιδευτικοί εργάζονταν από το σπίτι τους. Ο θεσμός αυτός, εφόσον διαπιστώθηκε η χρησιμότητά του, θα διατηρηθεί για περιπτώσεις αντίστοιχες εάν και εφόσον επαναπροκύψουν. Ο γονέας εκπρόσωπος τμήματος προτείνεται να αλλάζει κάθε σχολική χρονιά. Επισημαίνεται ότι με την επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία δεν υφίσταται λόγος τέτοιας διαμεσολάβησης εφόσον η επικοινωνία εκπαιδευτικών-γονέων όποτε χρειαστεί γίνεται μέσω τηλεφώνου του σχολείου και εντός του ωραρίου λειτουργίας του.
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων: αποτελεί σημαντικό θεσμό και αναπόσπαστο μέρος της σχολικής κοινότητας, εκπροσωπεί όλους τους γονείς του σχολείου και γι’ αυτό είναι σημαντικό να συμμετέχουν όλοι οι γονείς σε αυτόν. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει την συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών , του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή/τριας του σχολείου.

 

5. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

α. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Για την προστασία από σεισμούς και έκτακτα φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται κάθε σχολικό έτος και όποτε κρίνεται απαραίτητο το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών του Σχολείου για τη διαχείρισή τους και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

β. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμός, πυρκαγιά κ.ά.), για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και σημείο συγκέντρωσης των μαθητών έχει οριστεί το γήπεδο του μπάσκετ στο προαύλιο του σχολείου. Οι γονείς θα παραλαμβάνουν τους μαθητές από τις εξόδους του σχολείου.
  • Εάν δοθεί εντολή από τον Δήμο να εκκενωθεί το κτήριο του σχολείου, χώρος καταφυγής και συγκέντρωσης από όπου οι γονείς θα παραλάβουν τους μαθητές ορίζεται το οικόπεδο Ηφαίστου-Επαμεινώνδα εκτός και αν ο Δήμος στο μεταξύ υποδείξει άλλον χώρο.

γ. Ρύθμιση Υγειονομικών θεμάτων

Για τα μέτρα υγιεινής και τη ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων εφαρμόζονται τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ , οι εγκύκλιοι του ΥΠΑΙΘ και οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις. 

6. Επικοινωνία -Ενημέρωση

  • Τηλέφωνα: 210-9620042 (γραφείο διδασκόντων-γραφείο Διευθύντριας). Για συνάντηση με τη Διευθύντρια είναι απαραίτητο ραντεβού μετά από τηλεφωνική συνεννόηση μαζί της.
  • Ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..
  • Ιστότοπος του σχολείου: http://14dim-glyfad.att.sch.gr
  • Τηλέφωνο Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου: 6946530511 (κ. Σωτηρία Παναγούλια).
  • Οι γονείς ενημερώνονται μέσω του πίνακα ανακοινώσεων, ηλεκτρονικών μηνυμάτων καθώς και από την ιστοσελίδα του σχολείου.

 

7. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Η τήρηση του Κανονισμού από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.